Saturday, 25 August 2012

MUDAHNYA SEORANG WANITA/ISTERI KE SYURGA

                          Mudahnya wanita untuk ke syurga tapi ramai di neraka

Mudahnya wanita untuk ke syurga jika dia "Solat lima waktu,puasa ramadan,memelihara maruahnya,dan taat pada suami.



Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Apabila seseorang wanita melakukan solat lima waktu, puasa Ramadan, memelihara maruahnya, dan taat suami, maka masuklah mana-mana pintu syurga yang kamu kehendaki.” (Riwayat )

Ramai wanita solat dan puasa tapi kurang yang MEMELIHARA MARUAH dan TAAT SUAMI.

Wanita suka menggadaikan maruah dengan mendedah aurat,membiarkan lelaki menyentuh mana-mana badannya dengan mata tanpa sedar,Kalau bab aurat wanita memang suka ambil remeh,bertudung dah cantik tapi tak melepasi dada,pakai tudung dah cantik tapi sanggul mengalahkan unta,pakai baju dah cantik tapi ketat gila,pakai jubah dah cantik lupa pakai  sarung lengan,berjalan pakai selipar/kasut dah cantik tapi lupa pakai stokin.Akibat ambil remeh bab aurat masuk neraka.Kalau tutup auratkan cantik sejuk mata memandang,dapat pahala pulak tu

TAAT PADA SUAMI


Tolong kejutkan suami bangun subuh dapat  pahala. Tolong kejut anak dapat pahala. Masak untuk suami dapat pahala. Buat air dapat pahala. Basuh baju suami dapat pahala. Buka pintu untuk suami dapat pahala. Gosok boxer suami dapat pahala. 

Banyak pahala bila jadi suri rumah dan isteri yang baik, dapat pahala banyak bila ada suami.

Setiap perbuatan isteri yg menyenangkan hati suami, boleh pahala.. Kalau nk pahale lebih lagi, cari isteri ke suami seorang lagi. Banyak  pahala orang perempuan


Perempuan sebelum nikah wajib taat pada ibu bapa tapi selepas nikah wajib dia taat pada suami,Setengah perempuan sebelum menikah memang baik giler dengan pakwe,hantaran nikah nak RM 333,333.Lepas nikah layan suami baik mengila-gila,suami suruh buat air pergi buat,suami suruh buat makanan pergi buat.Bila sebulan selepas nikah dah bosan dah layan kerenah suami mulalah membankang cakap suami,suami suruh buat air lawan suami,suami suruh basuh baju tak nak basuh kata malas,Jika suami tak suka dengan sikap kita yang malas tu dah dapat dosa,DOSA DERHAKA PADA SUAMI

Perempuan bila dah tak suka kat seseorang tu contoh suami,mula lah tabiat wajib bagi sesetengah perempuan iaitu MENGUMPAT.Perempuan bila dah tak suka kat suami mulalah cerita kat orang tentang keburukan suami contoh,pergi cerita kat jiran sebelah tentang keburukan suami dia.Wahai perempuan kau tahu kah apa itu DOSA yang membolehkan anda ke NERAKA.

Sebagai peringatan untuk para wanita dipaparkan suatu peristiwa di suatu Eid, di mana seorang wakil telah dilantik dari kaum wanita untuk bertemu dengan Rasulullah SAW untuk meminta baginda SAW memberi ucapan khusus untuk kaum wanita. Baginda bersetuju dan menyuruh mereka berkumpul di Baabun Nisaa’. Setelah kaum wanita berkumpul, Bilal pergi memanggil Rasulullah SAW. Baginda pun pergi ke sana , dan memberi salam dan memberi tazkirah seperti berikut:
“Assalamu’alaikum, wahai kumpulan/kaum wanita. Wahai kaum wanita, Aku lihat kamu ini lebih banyak di neraka”.
Seorang wanita lalu bangun bertanya, “Apakah yang menyebabkan yang demikian? Adakah sebab kami ini kufur?’ Rasulullah SAW menjawab, “Tidak. Bukan begitu. Tetapi ada dua tabiat kamu yang tidak elok yang boleh menjerumuskan kamu ke dalam neraka:
  • Kamu banyak mengutuk/menyumpah
  • Kamu kufurkan kebaikan suami


Kemudian baginda SAW mengingatkan supaya:
  • Banyak beristighfar
  • Banyak bersedekah


Mudahnya seorang wanita masuk ke syurga tolong buka pintu untuk suami dapat pahala,tolong kejut suami bangun subuh dapat pahala,tolong startkan kereta suami dapat pahala.Mudahnya wanita nak dapat pahala tapi ramai cari dosa

#Berbanding dengan lelaki, banyak yang perlu ditanya sebelum masuk ke syurga, Allah akan tanya anak-anaknya, isteri-isterinya, berkenaan apa yang dibuat semasa hayatnya, jihadnya kemana dan semualah. Macam-macam lagi pertanyaan Allah.

No comments:

Post a Comment