Monday, 15 October 2012

Dakwah ada pahit ada manis

Dakwah ni bukannya pakai serban pakai jubah tapi mengajak orang berbuat baik

Bila kita buat baik bukannya semua orang akan suka,Tapi kita kena teruskan dakwah selagi kita ada ilmu kita sampaikan,ilmu bukan untuk diri sendiri tapi untuk dikongsi.Dalam berdakwah kesabaran itu penting,sabar itu sangat penting kalau tiada kesabaran maka hancurlah dakwah..Orang tak suka kita tu memang perkara biasa,tapi pasti ada yang akan suka kita.Dah orang tak suka nak buat macam mana hiraukan mereka macam angin yang berlalu..kebiasaannya hanya syaitan yang tak suka manusia buat baik..tapi hari ini manusia membenci kebaikan entah kenapa..munkin kerana kurang didikan ibu bapa.hmmm

Entah nak cakap macam mana kepada orang tak suka kan nasihat,bila nasihat dia cakap ''Ikut suka aku lah" memanglah ikut suka kau,,tapi masalah sekarang kau hidup atas bumi ALLAH,kau sedut oxygen Allah..kalau nak buat dosa pergi buat bumi sendiri lah cik adik..menerima nasihat yang baik mungkin edih bagi kita tapi,terimalah walaupun kita nampak pahit tapi bila ditelan insyaallah manis sekian coretan hidup hamba yang jahil  ^_^

No comments:

Post a Comment